سفارش تبلیغ
صبا ویژن

shik-shad-mazhabi

خانمانسوز بود آتش آهی گاهی

ناله ای می شکند پشت سپاهی گاهی                  

 

گر مقدر بشود ،سلک سلاطین پوید         

سالک بی خبر خفته به راهی گاهی

 

قصه ی یوسف و آن قوم چه خوش پندی بود

به عزیزی رسد افتاده به چاهی گاهی

 

هستیم سوختی از یک نظر ای اختر عشق

آتش افروز شود برق نگاهی گاهی

 

روشنی بخش از آنم که بسوزم چون شمع

روسپیدی بود از بخت سیاهی گاهی

 

چشم گریان مرا دیدی و لبخند زدی

دل برقصد به بر از شوق گناهی گاهی

 

زردرویی نبود عیب ،مرانم از کوی

جلوه بر قریه دهد خرمن کاهی گاهی

 

دارم امید که با گریه دلت نرم کنم

بهر طوفانزده سنگی است پناهی گاهی


نوشته شده در چهارشنبه 88/11/28ساعت 9:56 صبح توسط اعظم هدایتی نظرات ( ) |

مشاهده می شود که تعداد بسیار زیادی از افراد فاقد قابلیت های لازم به منظور رشد و ارتقای عزت نفس خود هستند، از اینرو بر آن شدیم تا لیستی تهیه نماییم که به واسطه آن راحت تر بتوانید عزت نفس و به مثابه آن علاقه به خود را افزایش دهید.

برای داشتن یک زندگی پربار و مملو از روابط موفق، ابتدا باید از خودتان شروع کنید؛ اگر خودتان را دوست نداشته باشید چگونه می توانید دیگران را دوست بدارید؟ زمانی که قادر نیستید با شخصیت درونی خود ارتباط برقرار کنید، نباید انتظار داشته باشید که بتوانید با اطرافیان تان ارتباط موفقی پایه ریزی نمایید. دلیل عمده شکست های عاطفی عشق ناکافی افراد نسبت به خودشان است.

فراموش نکنید که تا وقتی خودتان با اراده ی شخصی تصمیم به انجام کاری نگیرید ، نمی توانید انتظار رخ دادن آن را داشته باشید. زمانیکه شما خودتان را دوست ندارید به کائنات می گویید که من بی ارزش هستم و لیاقت عشق و محبت را ندارم و هیچ نتیجه مثبتی از آن من نخواهد بود. با زبان بی زبانی به عالم هستی می گویید که عشق و محبت را به سوی من روانه نساز! زمانیکه به طور ارادی تصمیم می گیرید خودتان را دوست داشته باشید، آنوقت تبدیل به یک فرد شاد و خوشحال می شوید و به سمت داشتن یک زندگی مفرح و کامل هدایت خواهید شد. اگر خودتان را دوست نداشته باشید از عزت نفس پایینی برخوردار خواهید بود و هیچ گاه نمی توانید استعدادهای بالقوه خود را به فعلیت برسانید.

"اگر می خواهید همه شرایط زندگی تان درست شود از عشق ورزیدن به خویشتن شروع کنید"

در واقع هنگامیکه تصمیم می گیرید خودتان را دوست داشته باشید ، با این تفکر به خود می گویید: "می خواهم زنده باشم و زندگی کنم". با بکارگیری این طرز تفکر خود را مسئول اتفاقاتی می کنید که در زندگی برای تان رخ می دهد و دوست دارید از زندگی خود نهایت استفاده را بکنید، از لحظه های تان لذت برده و بدرخشید. حال اگر تصمیم گرفته اید که خودتان را دوست داشته باشید، اما نمی دانید که باید از کجا شروع کنید، ما 6 شیوه متفاوت که به شما کمک می کند تا بتوانید بیش از پیش خودتان را دوست داشته باشید و عزت نفس از دست رفته خود را دو باره باز جویید، معرفی می کنیم.

1- عاشق خودتان بشوید. شما باید روح خود را تغذیه کنید. خودتان را به خاطر استعدادها و کارهایی که به درستی انجام می دهید تشویق کنید، اشتباهات و کاستی های خود را بپذیرید، و قبول کنید که انسان جایز الخطاست. این بدان معنا نیست که نباید از اشتباهات خود درس بگیرید، بلکه فقط باید برخورد خوبی در زمان بروز اشتباه با خودتان داشته باشید.

"عاشق خود شدن شروع یک زندگی رمانتیک مادام العمر است."
2-انتقاد فردی را کنار بگذارید. آیا اغلب خودتان را به خاطر کوچک ترین مسائل سرزنش می کنید و قادر نیستید حتی از بی ارزش ترین اشتباهات خود بگذرید؟ آیا صدای درونیتان همواره به شما می گوید که آدم بی فکری هستید و هیچ کاری را نمی توانید به خوبی انجام دهید؟ اگر دائماً در حال سرزنش کردن خودتان هستید، باید جلوی این کار را بگیرید.

"عبارت "من می توانم" عملکرد شما را خیلی بیشتر از هوش و استعداد ذاتی تقویت می کند."

3- مهربان و مثبت باشید. زمانیکه سعی می کنید با مهربانی و دید مثبتی به خود نگاه بیندازید، عشق ذاتی شما نسبت به خودتان رشد پیدا می کند. هر روز از خودتان تشکر کنید تا این کار تبدیل به یک عادت شود. روبروی آینه بایستید و با دید مثبت به خود بنگرید، با گذشت زمان به صورت طبیعی افکار نیرو بخشی در وجود شما آشکار می شوند که به شما قدرت می بخشند.

4- برای زحماتی که می کشید ارزش قائل شوید. تمام تلاش های شما لزوماً به برنده شدن ختم نمی شود، قرار نیست در هر کاری که انجام می دید به موفقیت دست پیدا کنید.متوجه باشید که هر تلاشی که از دست تان بر می آمده را انجام داده اید، حال حتی اگر ببازید و یا به نتیجه دلخواه دست پیدا نکنید.

5- نگرانی را رها کنید. لازمه ی دوست داشتن فردی این است که نگرانی ها را از وجود خود دور کنید. تنها واکنش های عاقلانه هستند که شما را به اهدافتان نزدیک می سازند. به همین دلیل به جای اینکه دائما وقت خود را با نگرانی تلف کنید به کاری فکر کنید که با انجام آن منبع ایجاد نگرانی را از بین ببرید.

"تنها یک راه به سوی خوشبختی وجود دارد و آن هم متوقف کردن نگرانی در مورد مسائلی است که در خارج از حیطه خواست و اراده شخصی شما می باشند."
6- به توانایی های خود اعتماد داشته باشید. بدانید که توانایی آن را دارید که بزرگترین تغییرات را در زندگی خود ایجاد کنید و اگر قلباً تصمیم بگیرید که کاری را انجام دهید می توانید.

منبع:ندای مشاور


نوشته شده در چهارشنبه 88/11/28ساعت 9:23 صبح توسط اعظم هدایتی نظرات ( ) |

اگر به علت تنبلی و یا فشرده بودن برنامه ی کار و زندگی خود وقت کافی برای ورزش کردن در اختیار ندارید روشهای ساده ای را به شما پیشنهاد می کنیم که با استفاده از آنها می توانید در سرتاسر روز فعال باشید و به کاهش وزن خود کمک کنید.

می دانیم که هیچ بهانه ای برای ورزش نکردن پذیرفته نیست اما با مشغله ی کارهای روزانه بعضی اوقات اختصاص دادن زمانی برای ورزش کردن مشکل می شود.


عضلات خود را سفت کنید:
شاید اوایل مشکل باشد اما با انقباض ارادی عضلات خود در سرتاسر روز می توانید بدون اینکه کــسی متوجه شود کالری مصرف کنید.این تمرین را در مورد عضلات مختلف بدن به خصوص در ناحیه شکم انجام دهید.بدون هیچ حرکتی می توانید عضلات خود را سفت کنید و حالت انقباض را به مدت 5 دقیقه حفظ کنید. این تمرین را چندین بار در روز و در حین انجام کارهای روزانه می توانید انجام دهید. این حرکت ایده ورزشی بسیار مناسبی برای افرادی است که ورزش مفید ندارند. پس از چند هفته انجام این تمرین متوجه فواید آن خواهید شد.


راه پله :
به جای آسانسور از راه پله استفاده کنید حتی اگر آپارتمان شما در چندمین طبقه قرار گرفته و پله های زیادی دارد. البته در ابتدا انجام دادن چنین کاری به نظر غیر منطقی می رسد اما حداقل یک بار در روز به قصد ورزش کردن این کار را انجام دهید. به تدریج می توانید پیشرفت کنید و پس از مدتی به راحتی چندین بار در روز از پله ها بالا بروید.


بی قراری را شروع کنید:
بی قرار بودن واقعا کالری مصرف می کند. خصوصا افرادی که قبلا غیر فعال بوده و همیشه نشسته اند اگر شروع به فعالیت بیشتر کنند واقعا متوجه تفاوت آن خواهند شد.به تحرک خود بیفزایید. البته منظور ما این نیست که با حرکات غیر معمول موجب تعجب دیگران شوید! بلکه حتی حرکات کوچک پنهان از چشم دیگران نیز می تواند کالری مصرف کند.مثلا پاهایتان را که سر تا سر روز پشت میز قرار گرفته تکان دهید ، مدتی بالا نگه دارید ، منقبض کنید و خلاصه با هر حرکت اضافه ای که می توانید فعالتر از قبل باشید.


منزل خود را تمیز کنید:
انجام دادن کارهای منزل کالری مصرف می کند و علاوه بر اینکه فعالیت بدنی انجام داده اید محل زندگیتان نیز آراسته و تمیز خواهد شد. با 30 دقیقه استفاده از جاروبرقی ، زدودن گرد و غبار وسایل و سایر کاهای منزل می توانید ضربان قلب خود را افزایش دهید و از منافع آن بهره مند شوید.


خلاق باشید:
اگر واقعا انتخابهای شما محدود است سعی کنید به هر نحو ممکن زمان و روشی برای فعالیت بیشتر پیدا کنید. مثلا در زمان صرف ناهار ، استراحت عصرانه و هر وقت دیگری که می توانید 5 دقیقه پیاده روی کنید. در هر زمانی که نشسته اید و کاری ندارید بلند شوید و فعالیت کنید.
تنبلی را کنار بگذارید. خودتان می دانید که اگر واقعا بخواهید و قصد فعالیت داشته باشید می توانید زمان آن را پیدا کنید.


پاهای پشت میز:
بیشتر افراد به نحوی پشت میزنشین هستند. فعالیت پاهای پشت میزتان را جدی بگیرید. به راحتی می توانید زانو ها را راست کنید و پاهای خود را تا زمانی که می توانید بالا نگه دارید. در ابتدا ساده به نظر می رسد اما اگر این کار را انجام دهید متوجه می شوید که چندان کار ساده ای هم نیست و انرژی زیادی مصرف می کند. در سرتاسر روز چندین بار این کار را انجام دهید.


سالن ورزشی محل کار:
اگر در شرکت بزرگی کار می کنید در مورد سالن ورزشی که احتمالا برای کارمندان در نظر گرفته شده سوال کنید. امروزه اکثر کارفرمایان می دانند که کارمندان سالم که روحیه ی خوبی دارند بهره وری را افزایش می دهند به همین دلیل اکثر آنان از اهمیت فراهم کردن مکان ورزشی برای کارمندان آگاه هستند. در مورد آن سوال کنید و در زمان ناهار یا پیش از شروع کار و یا پس از پایان کار و پیش ازبازگشت به منزل از سالن ورزشی استفاده کنید. اگر محل کار شما چنین امکاناتی نداشت دست به کار شوید و با چند تن از همکارانتان یا محلی برای آن در نظر بگیرید و یا بیرون از محل کار با همکارانتان کمی ورزش یا پیاده روی کنید.


دستگاههای پدالی:
می توانید از تردمیلهای کوچک بی صدا و یا دستگاههای پدالی سادهای که زیر میز جا می شوند استفاده کنید. در این صورت بدون اینکه دیگران متوجه شوند میتوانید سرتاسر روز پدال بزنید و سالمتر شوید. برخی از این دستگاها خیلی کوچک هستند ، برقی نیستند و فقط با نیروی پاها به حرکت در می آیند و بنابرین صدایی تولید نمی کنند. این روش راه جالبی برای ورزش کردن در ساعات کاری شماست.



منبع: سایت مردمان


نوشته شده در چهارشنبه 88/11/28ساعت 9:13 صبح توسط اعظم هدایتی نظرات ( ) |

در آموزه های دینی برای یک همسر ایده آل ویژگی هایی بیان شده است که به برخی از آن ها اشاره می شود:

1_ دین مدار؛ یکی از ویژگی های مهم زن ایده آل دین مدار بودن است. انسانی که دین ندارد، هیچ چیز ندارد. زن دین مدار در برابر سختی ها و مشکلاتِ همسر استقامت نموده و در مال شوهر خیانت نکرده و عفت و پاک دامنی خویش را حفظ می کند.از سوی دیگر با بهره گیری از دستورهای دین، فرزندان صالح تربیت نموده و حقوق شوهر را رعایت می کند.بر همین اساس در حوزة تعلیماتی اسلام سفارش شدهاست که همسرانی را گزینش نمایید که دین مدار باشند. پیامبر اسلام(ص) فرمود: "علیک بذات الدّین".

2_ تقوا گرا؛ گرچه تقواگرایی ثمرة دین مدار بودن است، ولی در برخی روایات بر تقواگرایی تأکید خاص شده است. طبیعی است که تقوا عامل مهم مصونیت زنان از ناهنجاری ها بوده و حیا و عفت آنان در سایة تقوای الهی حفظ می گردد.یکی از عوامل بسیار مهمی که نظام خانوادگی را تهدید می کند فقدان عفت و حیای زنان است.  فساد اخلاقی شدیداً نظام خانوادگی را آسیب پذیر نموده و در گرایش فرزندان به ناهنجاری ها تأثیر گذار بوده و شوهر را دچار بحران می کنند.  در اسلام سفارش شده است: همسرانی انتخاب نمایید که اصالت خانوادگی داشته و با تقوا باشد. پیامبر اسلام(ص) طی خطابه ای فرمود: "ای مردم! بر حذر باشید و بپرهیزید از سبزه زاری که بر فراز مزبله و منجلابی روییده باشد! یعنی زن زیبایی که در خانوادة پلیدی رشد کرده باشد".

3_ زیبایی؛ بی تردید زیبایی یک امتیاز است و در استحکام خانواده و ادامة زندگیِ سعادتمند زناشویی نقش بنیادی دارد. دو انسان که یک عمر کنار هم زندگی می کنند باید یکدیگر را بخواهند و به همدیگر عشق بورزند. اگر کسی قیافه ظاهری همسرش را نپسندد، معمولاً او را دوست نمی دارد؛ از این رو ستون فقرات نظام خانوادگ متزلزل می شود.از سوی دیگر زیبایی زن در حفظ و افزایش عفت مرد نقش بنیادی دارد؛ پیامبر اسلام (ص) فرمود: "أفضل نساء أمّتی أحسنهنّ وجهاً و أقلمنّ مهراً؛ بهترین زنان امتم آنانی هستند که زیبا بوده و مهرشان کم باشد".البته زیبایی زن تمام معیار گزینش همسر نیست، بلکه در کنار آن ویژگی های دیگر نیز باید مد نظر قرار گیرد. توجه داشته باشد که زیبایی نسبی است. در هر صورت زن باید جذاب و برای مردش دلبرا باشد.

4_ دانش؛ دانش نقش بنیادی در تأمین سعادت انسان دارد؛ زیرا صاحبان علم با آگاهی هایی که دارند و با خواندن کتاب و مجله، بهتر وظایف وحقوق شوهر را فهمیده و راهکارهای بهتر زندگی کردن را می دانند.از سوی دیگر انسان های با سواد در تربیت فرزندان بهترنقش ایفا می کنند. در اسلام سفارش شده است که زن و مرد باید دانش بیاموزند: "طلب العلم فریضة علی کل مسئم".

5_ عقل؛ برای ایجاد زندگی سعادتمند و آرمانی، عقل و شعورِ سالم نیاز است. بی تردید نظام خانواده اجتماع کوچکی است که باید بر اساس عقلانیت ایجاد گردد و عقل نورافکنی است که جادّه زندگی را روشن می کند و به فراز و نشیب زندگی سامان می دهد. از این رو در اسلام به عقل توجه خاصی شده و یکی از ویژگی های همسر، عقل بیان شده است. امام علی(ع) فرمود: "بپرهیزید از ازدواج با احمق! زیرا مصاحبت و زندگی با او بلا است و فرزندانش نیز تباه می شوند".در این فرقی میان مرد و زن نیست.

6_ سلامتی جسمی و روحی نقش اساسی در ایجاد و ادامه زندگی آرمانی دارد. بعضی از بیماری های جسمی و روحی اهمیّت چندانی ندارد و مانع انجام وظایف شوهر داری نمی شود، ولی برخی از بیماریهای جسمی و روحی نظام خانوادگی را تهدید می کند، از این رو در اسلام بر سلامت جسم و روح تأکید شده است و حتی برخی از عیب ها مانع عقد است و موجب فسخ آن می گردد.البته اگر شوهر با ایثار گری ها مشکلات جسمی زن را تحمل کند، خوب است، ولی در مجموع مشکلات جسمی و روحی، خانواده را آسیب پذیر می کند.

7_ ایثار؛ بی تردید یکی از ویژگی های مهم زن ایثار است. نظام خانواده مانند یک کشور مقررات خاصی دارد که شوهر باید طبق قوانین و مقررات عمل کند، عمان گونه که لازم است زن مقررات را رعایت کند.ایثار و فدارکاری فراتر از قانون بوده و اگر در خانواده، رعایت مقررات بدون ایثار گری باشد، چندان تأثیر گذار نیست، بلکه زن و شوهر باید ایثار گر باشند و در برابر بدی ها و مشکلات یکدیگر ایثار نموده و همدیگر را تحمل کنند

.porsojoo.com


نوشته شده در چهارشنبه 88/11/28ساعت 9:4 صبح توسط اعظم هدایتی نظرات ( ) |

اغلب مردم فکر می کنند که زندگی میدان جنگ است ولی باور کنید که این طور نیست زندگی چیزی جز یک بازی ساده نیست البته باید قواعد بازی را بدانید تا بتوانید در این بازی برنده باشید . ضرب المثل قدیمی می گوید : هرچه بکاری همان را درو می کنی . زندگی نیز همین طور است پس بیایید عشق ، شادی و محبت بکاریم تا بتوانیم آن را دریافت کنیم .

بیایید با اطرافیان و زندگی شاد برخورد کنیم تا شادی را دریافت کنیم . احساس شادمانی و امنیت حاصل اعتقاد کامل به خداست . اگر انسان به این مسئله معتقد باشد که خدای مهربان حافظ اوست و از او حمایت می کند بیشتر از خود فرد به فکر اوست و خواهان رضایت و موفقیت است چگونه می تواند آسوده خیال و شاد نباشد !!

همواره به خود بگویید : شادمانی من کار خداست .

خدا حامی من است هیچ کس نمی تواند مرا آزرده خاطر کند از آنجایی که با خدا هستم و به او ایمان کامل دارم به خواسته ها و آرزوهای خود می رسم . سعی کنید همیشه طوری رفتار کنید که انگار هیچ مشکلی در دنیا ندارید از هیچ کسی دلخوری ندارید . این کار را برای خودتان انجام بدهید برای رسیدن به آرامش درونی . هنگامی که شما دیگران را می بخشید مطمئنا دیگران و خدا هم شما را می بخشند و نعمتهای بیکران به سوی شما سرازیر می شود همیشه برای خود موقعیت های عالی را تجسم کنید با آنها زندگی کنید و واقعا از صمیم قلب خواهان خوبی ها باشید همه مسیرها را برای خود بگشایید جایی که راه نیست خدا راه را می گشاید ایمان داشته باشید .

هر گاه به مشکلی برخوردید با شادمانی به خود بگویید من این وضعیت را به خدا می سپارم می دانم که خدای مهربان آن را سر و سامان می بخشد . من همیشه با خداوند یکتا همراهم پس عشق و شادمانی وصف نشدنی و جدا نشدنی با من همراه است . خود را درگیر بازی زندگی نکنید شاد باشید و از فرصت ها استفاده کنید اگر شما همیشه بازوی قدرتمند خداوند را در پشت خود حس کنید چطور می توان شاد و آسوده خیال نبود ؟

اتفاقهای خوب و موفقیت زمانی از راه می رسد که اصلا انتظارش را ندارید . صبر کنید .مضطرب نباشید . مغناطیس بدون اعتنا به اطراف خود بی حرکت می ایستد زیرا می داند که سوزن ها به سوی او خواهند آمد و آرزوهای ما زمانی سر می رسند که خود را رها کنیم و آرام منتظر باشیم . گاهی گمان نمی کنی ولی می شود ، گاهی نمی شود که نمی شود ، گاهی هزار دعا بی اجابتست ، گاهی نگفته قرعه به نام تو می شود پس امیدتان به خدا باشد همیشه به خود بگویید خیر و صلاح من به وقوع می پیوندد هیچ چیز آن قدر عجیب نیست که اتفاق نیفتد .

خداوند بهترینها را برای من می خواهد . هیچ وقت دعا را فراموش نکنید تا مطمئن شوید نیرویی بزرگتر حافظ شماست . ای مؤمنین! خدا رو زیاد یاد کنید و صبح و شب تسبیحش کنید. او کسی هست که خودش و فرشته‌هاش بر شما درود و رحمت می‌فرستند تا شما رو از تاریکی‌ها به سوی روشنایی بیرون بیارند . خدا نسبت به مؤمنین مهربونه (احزاب/??-??) وقتی خدایی به این مهربانی داریم برای چی مضطرب و ناراحت باشیم شاد باشید و به همه لبخند بزنید تا دنیا به شما لبخند بزند .

منبع: نیک سایت


نوشته شده در چهارشنبه 88/11/28ساعت 8:44 صبح توسط اعظم هدایتی نظرات ( ) |

   1   2   3   4   5      >
قالب جدید وبلاگ پیجک دات نت

کد بارش قلب


انواع کد های جدید جاوا تغییر شکل موس