سفارش تبلیغ
صبا ویژن

shik-shad-mazhabi

. امتحان

موفقیت در امتحان، در مقاطع مختلف تحصیلى نقش کلیدى دارد. به همین علت برخى گمان مى‏کنند هر که بهتر امتحان بدهد، بیشتر مى‏داند. امتحان، در واقع چیزى جز یادآورى مطالب نیست؛ اما به علت شرایط خاص آن و اهمّیت و نقش آن در تحصیل، نیاز به توجّه ویژه دارد. اولین نکته‏اى که درباره امتحان باید در نظر داشت، نوع نگرش به امتحان است. باید امتحان را ملاک ارزیابى و شناخت نقاط ضعف و قوت خود دانست و از آن نهراسید. البته نگرانى و ترس از امتحان، عمدتا زاییده شک و تردید و باور نداشتن خود است.

روزهاى امتحان، زمان یادگیرى نیست؛ بلکه باید به مرور و تنظیم معلومات پرداخت. براى این کار پیش از شروع امتحانات باید برنامه ویژه‏اى براى مرور ریخت. یکى از کارهاى مفید پیش از امتحان، قرار گرفتن آزمایشى در شرایط و فضاى امتحانى است. براى این کار مى‏توان با تهیه سؤالات امتحانى ترم‏هاى گذشته، خود را در موقعیت امتحان قرار داد. این کار، علاوه بر مرور درس‏ها و آشنایى با سؤالات مهم، اعتماد به نفس را افزایش داده، ترس و نگرانى از امتحان را از بین مى‏برد. همچنین از آخرین جلسات کلاس باید بیشتر استفاده کرد؛ زیرا اغلب معلمان در جلسات پیش از امتحان، مطالب مهم و سؤالات امتحانى را مطرح مى‏کنند.

از کم‏خوابى و فشار آوردن در روزهاى امتحان، باید به‏شدت پرهیز کرد؛ زیرا یکى از شرایط مهم براى استفاده از حافظه؛ داشتن آرامش و دور بودن از فشارهاى جسمى و روحى است. بدین منظور، شب امتحان باید خوب خوابید و روز امتحان را با نرمش و خوردن صبحانه کامل شروع کرد. مدتى پیش از امتحان به محل آن رفت و در زمان مقرر و با آرامش کامل در جاى خود قرار گرفت. امتحان را با نگاه اجمالى به تمام سؤال‏ها آغاز کرد و ابتدا سؤال‏هاى آسان را پاسخ گفت. این کار، اعتماد به نفس را بالا برده، راه استفاده از حافظه را هموار مى‏کند. درست خواندن و خوب فهمیدن سؤالات، کمک بزرگى در پاسخ‏گویى به آنها مى‏کند. در پاسخ دادن نباید عجله کرد و جواب‏ها را به صورت مرتب و منظم نوشت. بسا مسئله‏اى که جواب آن را درست نوشته‏ایم، اما به علت بدخطى و نامنظمى، مصحّح نمى‏تواند آن را بخواند و نمره دهد.

 


نوشته شده در چهارشنبه 88/10/16ساعت 11:12 صبح توسط اعظم هدایتی نظرات ( ) |

قالب جدید وبلاگ پیجک دات نت

کد بارش قلب


انواع کد های جدید جاوا تغییر شکل موس