سفارش تبلیغ
صبا ویژن

shik-shad-mazhabi

فن آوری دیجیتال موجب شده تا با استفاده از نرم افزاری‌هایی ویژه بتوان عکس‌هایی را گرفت که حتی از تابلوهای نقاشی زیباتر هستند. عکاسی با شیوه high dynamic rang) HDR) رنگ‌ها را حقیقی‌تر، درخشان‌تر و عمیق ‌ر نشان داده و سپس برای آفیش کرده آن روی اکران یا چاپ عکس روی کاغذ باید از نرم افزارهای (tonemapping) استفاده کرد. ده عکس HDR در این گزارش تصویری ارائه می‌شوند که به اندازه ای زیبا هستند که نیازی به تفسیر و تشریح ندارند.
 
تصویر برج ایفل که به شیوه HDR گرفته شده و باعث شده تا نه تنها بازتاب برج ایفل و آسمان به روی سطح کانال آب نقش ببندد بلکه فقدان عابران نیز به زیبایی این منظره کمک کرده است.
 
ابرها و امواج در ساحل سن تروپه در جنوب فرانسه.
 
این عکس در حال حرکت موتورسیکلت گرفته شده که گویی صاف به قلب توفان می رود.
 
  منظره ای از زیر یک پل شهر پاریس، رودخانه سن و کلیسای نوتردام در دور دست.
 

آسمان توفانی با ابرهای تیره برفراز ساحلی در دریایی مدیترانه.
 
منظره محله دفانس یا منهتن پاریس در هنگام شب. شب نیز زمینه بسیار مناسبی برای فناوری عکاسی به شیوه HDR است. 
 

منظره غروب آفتاب در شبه جزیره ژیان. رنگ ها فقط در آسمان مشخص بوده اما ظرافت کار باعث بازتاب نور روی سطح ماسه ها شده است.
 
منظره کاخ پتی پاله که با استفاده از شیوه tonemapping مانند تصویری تخیلی جلوه می‌کند. 


در شیوه HDR لزوما نباید چندین عکس را با هم تلفیق کرد بلکه می‌توان روی نقاط برجسته یک عکس مانند این یکی که منظره ای رویایی از درختزاری پاییزی را نشان می‌دهد تکیه کرد.
عکسی مملو از کنتراست. کنتراست میان مدرنیته ساختمان پس زمینه و چرخ فلک کاروسل پاریس. کنتراست میان چرخش چرخ فلک کاروسل و حالت مجسمه گونه افرادی که روی نیمکت نشسته‌اند. کنتراست میان رنگ سرد آسمان و رنگ های گرم چرخ و فلک.
منبع: jamejamonline.ir

نوشته شده در یکشنبه 88/12/2ساعت 11:44 صبح توسط اعظم هدایتی نظرات ( ) |

قالب جدید وبلاگ پیجک دات نت

کد بارش قلب


انواع کد های جدید جاوا تغییر شکل موس