shik-shad-mazhabi

ایام شهادت گوهر یگانه پیامبر(ص)، حضرت فاطمه زهرا سلام‌ا... علیها فرصتی است تا ارادت سوگواران و عزاداران دردانه نبی در آئینه شفاف و زلال معرفت او تجلی یافته و دلها را به نور هدایتش صیقل دهند.
حدیث 1:
 
حضرت زهرا (س) : کسی که عبادتهای خالصانه خود را به سوی خدا فرستد ، پروردگار بزرگ بهترین مصلحت او را به سویش فرو خواهد فرستاد .
 
بحار الانوار ، ج 70 ، ص 249
 
حدیث 2 :
حضرت زهرا (س) : پاداش خوشرویی در برابر مؤمن بهشت است ، و خوشرویی با دشمن ستیزه جو ، انسان را از عذاب آتش باز می دارد .
 
بحار الانوار ، ج 75 ، ص 401
 
حدیث 3:
حضرت زهرا (س) : حضرت فاطمه سلام الله علیها به پدر گرامی شان عرض کردند : ای رسول خدا زنان قریش به منزل من وارد شدند و گفتند : پیامبر تو را همسر کسی قرار داد که سرمایه ای ندارد . رسول اکرم صلی الله علیه و آله در جواب فرمودند : قسم به خدا دخترم ، در خیرخواهی تو کوتاهی نکرده ام که تو را به اولین مسلمان و عالمترین و بردبارترین اشخاص تزویج نموده ام . دخترم ، همانا خدای عزوجل نگاهی به زمین افکند و از اهل آن دو نفر را برگزید، که یکی از آن دو را پدرت و دیگری را شوهرت قرار داد .
 بحار الانوار ، ج 43 ، ص 133

حدیث 4 :
حضرت زهرا (س) : ما اهل بیت رسول خدا ، وسیله ارتباط خدا با مخلوقات و برگزیدگان خداییم ، ما جایگاه پاک خدا و دلیلهای روشن او و وارثان پیامبران الهی می باشیم .
 
شرح نهج البلاغه لابن ابی الحدید ، ج 16 ، ص 211
 
حدیث 5 :
حضرت زهرا (س) : خداوند اطاعت و پیروی از ما اهل بیت (ع ) را سبب برقراری نظم اجتماعی در امت اسلامی ، و امامت و رهبری ما را عامل وحدت و در امان ماندن از تفرقه ها قرار داده است .
 
احتجاج طبرسی ، ایران : انتشارات اسوه ، ج 1 ، ص 258

حدیث6 :
حضرت زهرا (س) : پیامبر (ص ) و علی (ع ) دو پدر امت اسلام می باشند ، که اگر مردم از آنان پیروی کنند ، کجی ها و انحرافاتشان را اصلاح نموده و آنها را از عذاب جاویدان نجات می دهند ، و اگر همراه و یاورشان باشند نعمتهای همیشگی خداوندی را ارزانیشان می دارند .
 
بحار الانوار ، ج 23 ، ص 259

حدیث7 :
حضرت زهرا (س) : از حضرت فاطمه زهرا ( علیها السلام ) روایت شده که رسول خدا فرمودند : امام همچون کعبه است که باید به سویش روند ، نه آنکه ( منتظر باشند تا ) او به سوی آنها بیاید .
 
بحار الانوار ، ج 36 ، ص 353

حدیث 8 :
حضرت زهرا (س) : همانا خوشبخت حقیقی کسی است که علی ( علیه السلام ) را دوست بدارد .
 
مجمع الزوائد علامه هیثمی ، ج 9 ، ص 132

حدیث 9 :
 
حضرت زهرا (س) : کسی که پس از خوردن غذا ، با دستی آلوده و چرب بخوابد ، هیچ کس جز خودش را سرزنش ننماید .
 
کنز العمال ، ج 15 ، ص 242 ، ح 40759


نوشته شده در سه شنبه 89/2/7ساعت 2:11 عصر توسط اعظم هدایتی نظرات ( ) |

قالب جدید وبلاگ پیجک دات نت

کد بارش قلب


انواع کد های جدید جاوا تغییر شکل موس