سفارش تبلیغ
صبا ویژن

shik-shad-mazhabi

 1)باید ظاهر خود را شادو چهره خویش را بشاش نگه دارید . دراحادیث آمده است حزن انسان مومن دردل اوست ولی چهره او بشاش است . اگر زن اینگونه باشد چهره او پیام آور شادی و شادمانی است که امکان مسرت همسر و فرزندان را فراهم می سازد . به همین دلیل بهتر است زمانی که به استقبال همسر و فرزندان می روید دارای احساس شادی باشید یقیناً شادی چهره از حزن درونی نیز می کاهد لذا در کارهای درمانی درمانگران به بیماران افسرده توصیه می کنند که برای درمان افسردگی سعی کنند ظاهر خود را شاد نگه دارند و تلاش کنند که ادای انسانهای شاد را درآورند . ممکن است پاسخ دهید که چه فایده که لبانم خندان ولی دلم پرغم باشد. اما اگر دقت کنید می توانید درعمل به خود ثابت کنید که به نتیجه مثبتی می رسید . همانگونه که نوع لباس روی رفتار شما اثر می گذارد خنده روی لب هم می تواند منجر به احساس شادمانی در وجودتان شود .
در همین زمینه امام علی (ع ) می فرمایند(کسی که خود را به قومی شبیه کند ازآنان خواهد بود) پس بیاییم خود را باانسانهای با نشاط هماهنگ سازیم تااز آنان باشیم . ما می توانیم بااخذ تصمیم چنین کنیم ، چرا که شکل بخشیدن به حالت چهره در دست خود ماست درامر درمان افسردگی یکی از تکنیک های مورد استفاده تکنیک دکمه فشار است .استفاده از این تکنیک هم آن است که غم و شادی مانند دو دکمه در اختیار انسان هستند و انسان می تواند هر کدام از آنها را که بخواهد فشار دهد . یعنی می تواند خاطرات شاد دوران زندگی خود را به یاد آورد و خود راشاد سازد یا بالعکس.
بااین اوصاف می توان قضاوت نمود که اگر کسی نتواند خود را شاد کند ، چطور می تواند دیگران را شاد و مسرور سازد.
ظهور خنده در چهره سبب نشاط خود و دیگر ی می گرددو گفته اند که خنده برهردرد بی درمان دواست . امروزه در روانشناسی از خنده درمانی به عنوان یک تکنیک استفاده می شود پس سعی کنید که همراه با همه اعضای خانواده بخندید نه اینکه به آنها بخندید.(یعنی اینکه دیگران را به تمسخر نگیرید) از این روست که بادیدن شادی درزندگی شما دیگران نیز احساس شادمانی و رضایت می کنند و آن را پایدار تلقی می کنند.
2) راه دیگر دستیابی به شادکامی و شادکردن محیط منزل ، اخلاق نیکوی زن است . اخلاق خوب زن سایر اعضا راشاد می سازد، شاید شنیده باشید که زوجین در آخر شبیه به یکدیگر می شوند، زیرا شادی یا بالعکس افسردگی هریک روی دیگری تاثیر می گذارد
معصومین (ع) نیز خوش خلقی رااز نشانه ها ی فرد باایمان دانسته اند . پیامبر(ص ) فرموده است که هر کس ایمانش بهتراست اخلاقش نیکوتراست . شادکامی در سایه خوش خلقی حاصل می شود و خوش خلقی جذاب و کشش آفرین است و همسر سودازده را به سوی خود می خواند.
3) راه دیگر شاد کردن محیط منزل ، تهیه وسایل مورد علاقه برای اعضای خانواده است . پرسش از علایق بسیارضروری است و با کمی تامل در پیام های ارسال شده توسط اعضای خانواده می توان به علایق آنان پی برد .اگر پیامهارا خوب درک کرده باشید یقیناً می توانید به تهیه هدیه مورد علاقه آنان بپردازید . پس از تقدیم هدیه طراوت و شادابی را در چهره آنان می بینید و ازاین طریق خود نیز شاد و مسرور می شوید .
4) سفر رفتن و مسافرت نیز به شرط امکان مالی مو جب شاد نمودن اعضای خانواده می گردد؛ چرا که در سفر فوائد زیادی وجود دارد که یکی از آنها کسب تجربه و درآمدن از خامی است .
(سفر به انسان سلامتی می بخشد ) پیامبر اکرم(ص ) فرمودند: مسافرت کنید تا سلامت باشید.
پس اگر سفر سبب دگرگونی روحی وروانی می شود وزندگی را از حالت یکنواخت و ملال آفرین خارج می سازد آیا کفر نیست ازاین طریق شادی و شادکامی را برای خانواده خود به ارمغان نیاوریم ؟
5) نکته دیگری که شادی آفرین است و سبب شادکامی اعضای خانواده می شود امید دادن و امید داشتن است .اگر بتوانیم به اعضای خانواده امیدی تازه بدهیم می توانیم شادی را در چهره آنان مشاهده نمائیم ، حال آنکه ناامیدی برق شادی رااز چشمها دور می سازد .(منظوراز امید ، امید واقعی است نه امید واهی )
با نگاه به افراد افسرده می بینم که اغلب آنان امید راازدست دادند و چون امید ازدست رود آدمی از حرکت ا یستاده است . به همین لحاظ است که گفته اند (ایستادن آب ، مرداب است و مرداب مرگ آب )
پس انسان امیدوار درحال حرکت و تکاپوست و حرکات همراه با پیشرفت و برنامه موفقیت رادر پی خواهد داشت و دست یافتن به توفیق ، نشاط بخش و شورآفرین است . حال زنی که به اعضای خانواده امیدی تازه می بخشد یعنی اینکه به آنان شادی هدیه داده و دوام زندگی خود و دیگران رارقم زده . امیددادن همیشه درکلا م نیست بلکه عمل را نیز شامل می شود بطور مثال اگر شما فردی فعال و پرتلاش باشید ازاین طریق می توانید اعضای خانواده را به تحرک و تلاش وادار نمائید واز این طریق حتی بسیاری از مشکلات اقتصادی رانیز حل خواهید نمود.
6) شیوه دیگر ایجاد نشاط بیان لطایف است . آن گاه که زن بذله گویی و مزاح کند می تواند برای همسرش شادی آفرین باشد . در اظهار شوخی و مزاح باید بگونه ای رفتار نمود که در محیط خانه مناسب و بجا بوده وآزاردهنده نباشد


نوشته شده در یکشنبه 88/12/9ساعت 11:53 صبح توسط اعظم هدایتی نظرات ( ) |

از دیر باز و طبق سنن قدیم رسم بر این بوده که ناهار یا شام روز اول بهار سبزی پلو با ماهی باشه چرا که سبزی رنگ برنج در کنار نشان برکت آن حکایت از پر باری و سرسبزی و زایش طبیعت در سال جدید خواهد داشت و ماهی نیز نشان از روشنی و جنب و جوش ،  پس اولین غذای سال نو را با نشانه های خوب خدا آغازکردن خود شکر گزاری بر نعمتهای بیکران خداوندی است.

مواد لازم برای 4 نفر:

برنج             4 پیمانه

سبزی پلویی شامل تره فرنگی یا سیر تازه، جعفری، شوید، شنبلیله و گشنیز، از هر کدام 200 گرم

ماهی شیر                1عدد متوسط

آرد سفید                   2 فنجان

زردچوبه ودارچین       به میزان لازم

لیموترش                  4 عدد

روغن مایع               نصف فنجان

تمبر هندی                یک بسته

نمک و فلفل              به مقدار خیلی کم

پیاز                        یک عدد بزرگ

سیر                       4 حبه

طرز تهیه :

ابتدا برنج آب کش شده را کم کم داخل قابلمه ای که درته آن مقداری روغن مایع ریخته و به دلخواه نان لواش یا سیب زمینی یا کاهو گذاشته اید، ریخته و لا به لای برنجها را از سبزی پلوییتان که از قبل خرد و آماده کرده اید بریزید و با اضافه کردن روغن بگذارید دم بکشد.کمی از گشنیز، جعفری وشنبلیله ی این سبزی ها را برای ماهی ها کنار بگذارید.

ماهی شیر را پس از تمیز کردن به تکه های هم اندازه تقسیم کرده که برای راحتی،  این کار را به خواست شما هنگام خرید این نوع ماهی نیز برایتان انجام می دهند، آنها را حدود نیم ساعت داخل آب لیمو، پیاز و نمک و فلفل قرار دهید و مقدار نمک را کم بزنید چرا که تمبر هندی خود بسیار نمک داشته و ممکن است غذای شما را شور کند.

پس از نیم ساعت که ماهی ها با آب لیمومزه دار شدند آنها را از آب لیمو بیرون کشیده و در آرد سفیدی که با زردچوبه و دارچین مخلوط شده بخوابانید و سرخ کنید.

دراین مرحله نوبت به مزه دار و خوشمزه تر کردن ماهی ها با طعم خاص می رسد به طوری که ابتدا تمبر هندی را داخل یک لیوان آب حل کرده و از صافی عبورداده کنار بگذارید.در ظرفی دیگر پیاز و سیر را با کمی زردچوبه و فلفل بدون نمک با هم سرخ کرده، گشنیز، جعفری و شنبلیله ی خرد شده ای را که از سبزی های پلویی کنار گذاشته بودید به آنها اضافه کرده و بگذارید خوب با هم سرخ شوند، پس از سرخ شدن، تمبر هندی های حل شده در آب را به آنها اضافه کنید و بگذارید جوش بیاید و جا بیفتد .

این مایع سس مانند را روی ماهی های سرخ شده ریخته و بگذارید همینطور با درب باز روی شعله ی کم بجوشد تا ماهی ها را مزه دار کند.پس از بیست دقیقه ماهی خوشمزه ی شما آماده است.

با مخلوط این سس به همراه کمی مغز گردوی خورد شده می توانید شکم انواع ماهی های دیگری که دوست دارید را پر کرده و سپس آنها را با شعله ی کم سرخ نمایید که بسیار لذیذ و خوشمزه خواهد شد . 

 در زیباترین زمان خداوندی با زیباترین دعای خداوندی به استقبال سال جدید می رویم:

« حول حالنا الی احسن الحال »

 

منبع:سایت سیمرغ


نوشته شده در یکشنبه 88/12/9ساعت 11:46 صبح توسط اعظم هدایتی نظرات ( ) |

الو سلام
منزل خداست؟
این منم مزاحمی که آشناست
هزار دفعه این شماره را دلم گرفته است
ولی هنوز پشت خط ،در انتظار یک صداست
شما که گفته اید پاسخ سلام واجب است
به ما که می رسد ، حساب بنده هایتان جداست؟
الو

دوباره قطع و وصل تلفنم شروع شد

خرابی از دل من است یا که عیب سیم هاست؟
چرا صدایتان نمی رسد کمی بلند تر
صدای من چطور؟ خوب و صاف و واضح و رساست؟
اگر اجازه می دهی برایت درد دل کنم
شنیده ام که گریه بر تمام دردها شفاست
دل مرا بخوان به سوی خود تا سبک شوم
پناهگاه این دل شکسته خانه ی شماست
الو ، مرا ببخش ، باز هم مزاحمت شدم
دوباره زنگ می زنم ، دوباره ، تا خدا خداست

 

 


نوشته شده در چهارشنبه 88/12/5ساعت 2:42 عصر توسط اعظم هدایتی نظرات ( ) |

دوست خوبم اسلام دین شادی نشاط و زیبایی  است کسانی که  اسلام را با اشک و ناله وتظاهر به فقر وبی توجهی به دنیا و نعمتهای الهی معرفی کرده اند بیشترین ضربه را به این دین زیبای آسمانی زده اند چون باعث دین گریزی خیلی از افراد بخصوص جوانان همین چیزهاست خداوند رحمان زیباست و زیبایی را دوست داردو برای نمونه بعضی از احادیث را برای شما ذکر می کنم و....تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل

 امام صادق علیه‏السلام :

اِنَّ اللّه‏َ یُحِبُّ الجَمالَ وَ التَّجمیلَ وَ یَکرَهُ البُؤسَ وَ التَّباؤسَ فَاِنَّ اللّه‏َ عَزَّوَجَلَّ اِذا اَنعَمَ عَلى عَبدٍ نِعمَةً اَحَبَّ اَن یَرى عَلَیهِ اَثـَرَها. قیلَ: وَ کَیفَ ذلِکَ؟ قالَ: یُنَظِّفُ ثَوبَهُ وَ یُطَیِّبُ ریحَهُ وَ یُجَصِّصُ دارَهُ وَ یَکنِسُ أفنیَتَهُ حَتّى اِنَّ السِّراجَ قَبلَ مَغیبِ الشَّمسِ یَنفِى الفَقرَ وَ یَزیدُ فِى الرِّزقِ؛

امام صادق علیه‏السلام : خداوند زیبایى و خودآرایى را دوست دارد و از فقر و تظاهر به فقر بیزار است. هرگاه خداوند به بنده‏اى نعمتى بدهد، دوست دارد اثر آن را در او ببیند. عرض شد: چگونه؟ فرمودند: لباس تمیز بپوشد، خود را خوشبو کند، خانه‏اش را گچکارى کند، جلوى در حیاط خود را جاروکند، حتى روشن کردن چراغ قبل از غروب خورشید فقر را مى‏برد و روزى را زیاد مى‏کند.

 امام صادق علیه‏السلام :

اَبصَرَ رسول اللّه‏ صلى‏الله‏علیه‏و‏آله رَجُلاً شَعثا شَعرُ رَأسِهِ وَ سَخَةً ثیابُهُ، سَیِّئَةً حالُهُ فَقال رسول اللّه‏ صلى‏الله‏علیه‏و‏آله : مِن الدّینِ المُتعَةُ وَ اِظهارُ النِّعمَةِ؛

پیامبر خدا صلى‏الله‏علیه‏و‏آله مردى را دیدند که موهاى ژولیده و جامه‏اى چرکین و سر و وضع نامرتّبى داشت، فرمودند: بهره بردن از نعمت‏هاى خدا و آشکار ساختن نعمت جزء دین است.

کافى، ج 6، ص 439، ح5امالى طوسى، ص275، ح526

پیامبر اکرم (ص) :

إنَّ اللّه‏َ یُحِبُّ أن یَرى أثَرَ نِعمَتِهِ على عَبدِهِ؛

خداوند دوست دارد که اثر نعمت خود را در بنده‏اش ببیند.

میزان الحکمة، ح 20468

 


نوشته شده در چهارشنبه 88/12/5ساعت 11:21 صبح توسط اعظم هدایتی نظرات ( ) |

زبان و سخن گفتن را طی دو سال یاد می گیریم اما سکوت را باید طی پنجاه سال آموخت
نوشته شده در چهارشنبه 88/12/5ساعت 11:5 صبح توسط اعظم هدایتی نظرات ( ) |

<      1   2   3      >
قالب جدید وبلاگ پیجک دات نت

کد بارش قلب


انواع کد های جدید جاوا تغییر شکل موس